Unprecedented public notice will offer R$ 150,000 for professional qualification of black women artisans

April 04, 2022.

In recognition of the importance of valuing black culture and the need to implement affirmative actions to promote female art, the City of Porto Alegre launches, on April 26, an unprecedented public notice. The Fumproarte Contest for Valorization of the Artesã Negra Enterprise is promoted by the Municipal Department of Culture, with investment from Grupo Carrefour Brasil. “The objective is to strengthen the work of a group of artists who do not usually receive financial investment. In addition, we increase the production capacity of these artisans, at the same time we will give more visibility to these artistic productions. The project is in line with our purpose of promoting black culture in Rio Grande do Sul and in the country”, highlights Lucio Vicente, Sustainability Director at Grupo Carrefour Brasil.

Each artisan who has the project approved will receive R$ 5,000 that can be used to purchase materials for making handicrafts, furniture items — as long as the legal entity is characterized for the exercise of handicraft. There will also be training focused on digital communication, an essential tool to increase the visibility of these women’s work. Among the professionals involved in this training are website designers and developers.

“We have developed a simplified registration process and will democratize access to this public notice, using an online form and even the possibility of video registration”, explains Miguel Sisto, coordinator of the Municipal Fund for Support of Artistic and Cultural Production (Fumproarte ). Interested parties who do not have a computer or internet access can use the structure of the Municipal Department of Culture, located at Avenida Venâncio Aires, 67, in the Cidade Baixa neighborhood. Opening hours are Monday through Friday, 9 am to 5 pm.

“It is essential to count on the support of large companies, which recognize the value of all forms of art and expression, but which, especially, understand the importance of assisting those artists with restricted access to projects like this”, celebrates Gunter Axt, secretary Municipal Culture of Porto Alegre.

Application period: from April 26 to June 10, 2022

What do I need to apply? It is necessary to send the registration form, Cost Forecast Worksheet, in addition to photos, websites or social profiles on the internet that prove work in the craft area for a minimum period of two years.

How do I sign up? Register through the link http://www2.portoalegre.rs.gov.br/fumproarte/ or seek service at Avenida Venâncio Aires, 67, Cidade Baixa neighborhood, in Porto Alegre, from Monday to Friday between 9 am and 5 pm.

Attention! Uploaded files cannot exceed 5MB in size.


Sobre o Grupo Carrefour Brasil  

Há mais de 46 anos no país, o Grupo Carrefour Brasil é líder de mercado de distribuição de alimentos. A partir de uma plataforma omnicanal e multiformato, reúne operações de varejo e Cash & Carry, além do Banco Carrefour e de sua divisão imobiliária, o Carrefour Property. Atualmente, conta com os formatos Carrefour (hipermercado), Carrefour Bairro e Carrefour Market (supermercado), Carrefour Express (varejo de proximidade), Carrefour.com (e-commerce), Atacadão (atacado e atacado de autosserviço), além de postos de combustíveis e drogarias. Presente em todos os Estados e Distrito Federal, sua operação já abrange 779 pontos de vendas. Com faturamento de R$ 81,2 bilhões em 2021 e mais de 100 mil colaboradores no Brasil, a empresa é a segunda maior operação dentre os países nos quais o Grupo Carrefour opera. A companhia se destaca ainda por ser uma das maiores empregadoras privadas do país e uma das 20 maiores empresas listadas na bolsa brasileira (B3). Além disso, tem focado em democratizar cada vez mais o acesso da população à alimentação saudável, promovendo o movimento Act For Food. No mundo, o Grupo Carrefour atua em mais de 30 países e, nos próximos anos, implementa estratégia prevista no plano Carrefour 2022, por meio da qual lidera intenso movimento de omnicanalidade, transformação digital e transição alimentar para que seus clientes consumam ainda melhor em qualquer lugar. Com mais de 320 mil colaboradores e 12 mil lojas espalhadas pela Europa, Ásia e América Latina, está presente na vida de mais de 105 milhões de clientes. Em 2021, a receita global da companhia totalizou € 81,2 bilhões. Clique aqui e conheça mais sobre o Grupo. 

Informações para a imprensa:   

Grupo Carrefour Brasil – (11) 94195-4592 | imprensacarrefour@loures.com.br