Public Notice: Support for Initiatives to Promote Black Entrepreneurship
São Paulo, June 01, 2021.
We know that racism in Brazil is institutionalized and, therefore, it enhances the challenges that black people face when it comes to entrepreneurship. Even in the face of so much difficulty, in terms of access to credit and even lack of management support, black women and men have dreamed, developed and operated their own businesses.
It is necessary to transform the Brazilian entrepreneurial environment so that it welcomes and gives opportunity to black people, not only helping with capital, but strengthening and expanding black entrepreneurship and, in this way, contributing to the economic development of the black population.
For this purpose, we are going to support organizations from any region of Brazil that develop and implement initiatives to strengthen and generate income for small and micro black entrepreneurs.
The resources made available by Grupo Carrefour Brasil may only be destined to:
• Empowerment, training and mentoring activities;
• Provision of microcredit;
• Consultancy services aimed at structuring, developing and optimizing processes;
• Facilitating the distribution of technologies, tools and processes;
• Research and innovation investments that strengthen the economic recovery of the businesses.
R$ 50.000 thousand for each of the selected
Who can participate?
Entries are open to organizations created and managed by black people and formally registered as legal entities for at least two years. They must have a proven track record of acting in projects related to the development of entrepreneurship in Brazil.
For the purposes of this notice, “organizations” are understood to be any incubator, accelerator, association, non-profit organization and movements/collectives/groups of people organized to act in the above-mentioned cause.
Registration closed on June 30, 2021.
If you have any questions, please contact us by email edital_social@carrefour.com, Monday to Friday, from 14:00 to 18:00 (Brasilia time).
Sobre o Grupo Carrefour Brasil
Há mais de 46 anos no país, o Grupo Carrefour Brasil é líder de mercado de distribuição de alimentos. A partir de uma plataforma omnicanal e multiformato, reúne operações de varejo e Cash & Carry, além do Banco Carrefour e de sua divisão imobiliária, o Carrefour Property. Atualmente, conta com os formatos Carrefour (hipermercado), Carrefour Bairro e Carrefour Market (supermercado), Carrefour Express (varejo de proximidade), Carrefour.com (e-commerce), Atacadão (atacado e atacado de autosserviço), além de postos de combustíveis e drogarias. Presente em todos os Estados e Distrito Federal, sua operação já abrange 779 pontos de vendas. Com faturamento de R$ 81,2 bilhões em 2021 e mais de 100 mil colaboradores no Brasil, a empresa é a segunda maior operação dentre os países nos quais o Grupo Carrefour opera. A companhia se destaca ainda por ser uma das maiores empregadoras privadas do país e uma das 20 maiores empresas listadas na bolsa brasileira (B3). Além disso, tem focado em democratizar cada vez mais o acesso da população à alimentação saudável, promovendo o movimento Act For Food. No mundo, o Grupo Carrefour atua em mais de 30 países e, nos próximos anos, implementa estratégia prevista no plano Carrefour 2022, por meio da qual lidera intenso movimento de omnicanalidade, transformação digital e transição alimentar para que seus clientes consumam ainda melhor em qualquer lugar. Com mais de 320 mil colaboradores e 12 mil lojas espalhadas pela Europa, Ásia e América Latina, está presente na vida de mais de 105 milhões de clientes. Em 2021, a receita global da companhia totalizou € 81,2 bilhões. Clique aqui e conheça mais sobre o Grupo.
Informações para a imprensa:
Grupo Carrefour Brasil – (11) 94195-4592 | imprensacarrefour@loures.com.br