Public Notice Support for Initiatives to Combat Racism and Discrimination

São Paulo, June 01, 2021.

Racism is deeply rooted in our culture. It is so widespread that it normalizes and perpetuates historical practices within a society structured on inequality, favoring some over others.

It is not enough “not to be racist”, it is necessary for society to identify racist practices and recognize the advantages gained from a system historically harmful to some groups, in order to stop reproducing them.

For this reason, we are going to support Afro-Brazilian organizations from any region of Brazil that develop and implement initiatives focused on combating racism and discrimination, which the black population faces on a daily basis.

The resources made available by Grupo Carrefour Brasil may only be destined to:

• Campaigns and social awareness actions to combat racism;

• Creation of anti-racist content;

• Anti-racist actions and projects;

• Actions and projects that value black identity and culture.


R$ 30.000 thousand for each of the selected


Who can participate?

Registration is open to any civil society Afro-Brazilian organization, created and managed by black people and with a proven track record of least one year. Proven experience in projects related to racial issues, focusing on the black population, is expected.

For the purposes of this notice, “organizations” are understood to be any association, non-profit organization and movements/collectives/groups of people organized to act in the above-mentioned cause.


Registration closed on June 30, 2021.


If you have any questions, please contact us by email [email protected], Monday to Friday, from 14:00 to 18:00 (Brasilia time).


Sobre o Grupo Carrefour Brasil  

Há mais de 46 anos no país, o Grupo Carrefour Brasil é líder de mercado de distribuição de alimentos. A partir de uma plataforma omnicanal e multiformato, reúne operações de varejo e Cash & Carry, além do Banco Carrefour e de sua divisão imobiliária, o Carrefour Property. Atualmente, conta com os formatos Carrefour (hipermercado), Carrefour Bairro e Carrefour Market (supermercado), Carrefour Express (varejo de proximidade), Carrefour.com (e-commerce), Atacadão (atacado e atacado de autosserviço), além de postos de combustíveis e drogarias. Presente em todos os Estados e Distrito Federal, sua operação já abrange 779 pontos de vendas. Com faturamento de R$ 81,2 bilhões em 2021 e mais de 100 mil colaboradores no Brasil, a empresa é a segunda maior operação dentre os países nos quais o Grupo Carrefour opera. A companhia se destaca ainda por ser uma das maiores empregadoras privadas do país e uma das 20 maiores empresas listadas na bolsa brasileira (B3). Além disso, tem focado em democratizar cada vez mais o acesso da população à alimentação saudável, promovendo o movimento Act For Food. No mundo, o Grupo Carrefour atua em mais de 30 países e, nos próximos anos, implementa estratégia prevista no plano Carrefour 2022, por meio da qual lidera intenso movimento de omnicanalidade, transformação digital e transição alimentar para que seus clientes consumam ainda melhor em qualquer lugar. Com mais de 320 mil colaboradores e 12 mil lojas espalhadas pela Europa, Ásia e América Latina, está presente na vida de mais de 105 milhões de clientes. Em 2021, a receita global da companhia totalizou € 81,2 bilhões. Clique aqui e conheça mais sobre o Grupo. 

Informações para a imprensa:   

Grupo Carrefour Brasil – (11) 94195-4592 | [email protected]