Inova Tec – Innovation Training Program
São Paulo, August 04, 2022.
As part of the initiatives to combat racism and discrimination, Grupo Carrefour Brasil offers the Inova Tec program, which aims to promote the Entrepreneurship, Creativity, Methodology and UX Research for black and brown people across the country, aged between 18 and 30 years. The action is carried out in partnership with the educational startup DIO – Digital Innovation One.
Inova Tec is an online training program, lasting 3 months, so that the demands of the innovation market are constant. The initiative offers 300 places with educational activities in real time according to the availability of each student.
The scholarships also include a prepaid card with the monthly value of R$ 180 per participant and will be divided into R$ 60 for internet and R$ 120 for food, in addition to a Innovation Fair and a competition of the best practical projects of all students at the end of the program.
Who can participate
Enrollment was open to people who self-declare as black and brown, in a situation of social vulnerability and who are interested in developing in the area of innovation. In addition, you will need to:
• Reside in Brazil.
• Have a per capita equal to or less than 1.5 times the minimum wage.
• Be between 18 and 30 years old.
• Have completed at least Elementary School II (equivalent to the 9th grade).
• Have access to a cell phone, tablet and/or computer to carry out activities on the platform.
• Be available to attend classes, on Monday and Friday morning shifts throughout the duration of the program (between September and December 2022).
Registration closed on August 28, 2022.
Sobre o Grupo Carrefour Brasil
Há mais de 46 anos no país, o Grupo Carrefour Brasil é líder de mercado de distribuição de alimentos. A partir de uma plataforma omnicanal e multiformato, reúne operações de varejo e Cash & Carry, além do Banco Carrefour e de sua divisão imobiliária, o Carrefour Property. Atualmente, conta com os formatos Carrefour (hipermercado), Carrefour Bairro e Carrefour Market (supermercado), Carrefour Express (varejo de proximidade), Carrefour.com (e-commerce), Atacadão (atacado e atacado de autosserviço), além de postos de combustíveis e drogarias. Presente em todos os Estados e Distrito Federal, sua operação já abrange 779 pontos de vendas. Com faturamento de R$ 81,2 bilhões em 2021 e mais de 100 mil colaboradores no Brasil, a empresa é a segunda maior operação dentre os países nos quais o Grupo Carrefour opera. A companhia se destaca ainda por ser uma das maiores empregadoras privadas do país e uma das 20 maiores empresas listadas na bolsa brasileira (B3). Além disso, tem focado em democratizar cada vez mais o acesso da população à alimentação saudável, promovendo o movimento Act For Food. No mundo, o Grupo Carrefour atua em mais de 30 países e, nos próximos anos, implementa estratégia prevista no plano Carrefour 2022, por meio da qual lidera intenso movimento de omnicanalidade, transformação digital e transição alimentar para que seus clientes consumam ainda melhor em qualquer lugar. Com mais de 320 mil colaboradores e 12 mil lojas espalhadas pela Europa, Ásia e América Latina, está presente na vida de mais de 105 milhões de clientes. Em 2021, a receita global da companhia totalizou € 81,2 bilhões. Clique aqui e conheça mais sobre o Grupo.
Informações para a imprensa:
Grupo Carrefour Brasil – (11) 94195-4592 | [email protected]