Carrefour announces the creation of a fund with an immediate contribution of BRL$ 25 million to promote racial inclusion and fight racism in Brazil

November 23, 2020.

Grupo Carrefour Brasil is strongly committed to fighting to combat structural racism in the country and promoting affirmative actions for the social and economic inclusion of black men and women in society. In order to fulfill this commitment, the company announces the creation of a fund that will initially have an investment of BRL$25 million. The amount is additional to the donation announced by the company, which will also donate the entire profit of sales made in all the chain’s hypermarkets in the country on November 20th.

“We know that we cannot repair the loss of Mr. João Alberto’s life. This movement is the company’s first step so that the fight against structural prejudice and racism, which is urgent in Brazil, gains even more strength and support from society. We believe that we can evolve and contribute to building a more inclusive and egalitarian society”, states Noël Prioux, CEO of Grupo Carrefour Brasil.

In recent days, the company has been meeting with entities representing the cause and with specialists who work on this front, aiming to understand and learn about how to act in a concrete way in the fight against any type of discrimination, which also includes other minorities.

Based on these claims, the company will announce on Wednesday, November 25th, the commitments and the action plan, which will guide this special fund. The initiatives will comprise internal actions and external projects, aiming to promote campaigns that involve its thousands of team members and also the external public.

Sobre o Grupo Carrefour Brasil  

Há mais de 46 anos no país, o Grupo Carrefour Brasil é líder de mercado de distribuição de alimentos. A partir de uma plataforma omnicanal e multiformato, reúne operações de varejo e Cash & Carry, além do Banco Carrefour e de sua divisão imobiliária, o Carrefour Property. Atualmente, conta com os formatos Carrefour (hipermercado), Carrefour Bairro e Carrefour Market (supermercado), Carrefour Express (varejo de proximidade), Carrefour.com (e-commerce), Atacadão (atacado e atacado de autosserviço), além de postos de combustíveis e drogarias. Presente em todos os Estados e Distrito Federal, sua operação já abrange 779 pontos de vendas. Com faturamento de R$ 81,2 bilhões em 2021 e mais de 100 mil colaboradores no Brasil, a empresa é a segunda maior operação dentre os países nos quais o Grupo Carrefour opera. A companhia se destaca ainda por ser uma das maiores empregadoras privadas do país e uma das 20 maiores empresas listadas na bolsa brasileira (B3). Além disso, tem focado em democratizar cada vez mais o acesso da população à alimentação saudável, promovendo o movimento Act For Food. No mundo, o Grupo Carrefour atua em mais de 30 países e, nos próximos anos, implementa estratégia prevista no plano Carrefour 2022, por meio da qual lidera intenso movimento de omnicanalidade, transformação digital e transição alimentar para que seus clientes consumam ainda melhor em qualquer lugar. Com mais de 320 mil colaboradores e 12 mil lojas espalhadas pela Europa, Ásia e América Latina, está presente na vida de mais de 105 milhões de clientes. Em 2021, a receita global da companhia totalizou € 81,2 bilhões. Clique aqui e conheça mais sobre o Grupo. 

Informações para a imprensa:   

Grupo Carrefour Brasil – (11) 94195-4592 | [email protected]